Pages


Sunday, October 10, 2010

10.10.10.. jam 10.10 a.m.. (wow..wow.. baru terperasan N3 ini di post waktu ini.. memang kebetulan.. tak plan pun ) Panorama senja di lebuhraya SKVE

 Lebuh raya SKVE

16.09.2010 ~ Pertama kali melalui lebuhraya SKVE terpesona melihat keindahan tasik yang membiru di kiri kanan jalan berhampiran Kampung Lombong.. Kebetulan pula waktu tersebut hampir senja .. dapatlah ku rakam keindahan di kala mentari hampir mencecah di ufuk barat.. warna jingga melakari di kaki langit.. SUBHANALLAH.



Tidak dapat di gambarkan dengan jelas di foto-foto ini (lagipun kamera dah uzur - tapi syukur masih boleh berbakti pada tuannya lagi..:) )  Berbanding jika kita mengalami suasana sebenar.. memang indah. MASHALLAH.




Semasa kami mengikuti laluan ni dari PutraJaya menuju ke Klang jalan ni agak lengang tidak sesibuk seperti lebuhraya-lebuhraya yang lain di Malaysia ni.. Untuk pengetahuan, lebuhraya ini baru di buka pada umum pada bulan Julai yang lalu.



Bertuah bumi mu Malaysia.. telah banyak jalan penghubung untuk mendekatkan jarak perjalanan dari satu tempat ke satu tempat sekarang .. Hanya perlu sediakan $RM$ sajalah kerana banyak tol yang perlu kita lalui..  Nak jalan yang cantik dan mudahkan perjalanan perlulah berkorban sikit kannn.. :)




SKVE ini adalah singkatan The South Klang Valley Expressway yang menghubungkan Bangi, PutraJaya, CyberJaya, ke Teluk Panglima Garang, Pulau Carey dan Westport Pulau Indah, Klang.  Maklumat lebuhraya tersebut boleh di dapati di Wikipedia.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails