Pages


Friday, November 12, 2010

DO'A AISYAH RADIALLAHU ANHA MEMOHON KEBAIKAN DAN PERLINDUNGAN DARI SEGALA KEJAHATAN KEPADA ALLAH S.W.T

Masjid Wilayah ~ Flickr MyPhoto


DO'A AISYAH r.a.

"Ya ALLAH, aku memohon kepadaMU segala kebaikan yang segera mahupun yang datang kemudian yang aku ketahui dan yang tidak aku ketahui.  Dan aku berlindung kepadaMU dari segala kejahatan yang segera dan yang datang kemudian, yang aku ketahui dan yang aku tidak ketahui.  Aku memohon syurga kepadaMU serta apa sahaja yang mendekatkan kepadaNYA yang berupa ucapan atau perbuatan.  Aku berlindung kepadaMU dari neraka serta apa sahaja yang mendekatkan kepadaNYA sama ada yang berupa ucapan atau perbuatan.  Aku memohon kepadaMU apa sahaja dari kebaikan yang di minta oleh hamba dan utusan MU Muhammad s.a.w. kepadaMU.  Aku berlindung kepadaMU dari apa sahaja kejahatan yang telah dimintakan perlindungan dariNYA oleh hamba dan utusanMU Muhammad s.a.w.  Aku memohon kepadaMU agar apa sahaja yang telah KAU tetapkan keatasku selalu berakibat baik untukku, dengan RahmatMU wahai ZAT YANG MAHA PENGASIH DI ANTARA PARA PENGASIH."   - Ibnu Majah dan Al-Hakim 

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails