Pages

Tuesday, January 25, 2011

25-12-2010 ~ 25-01-2011 (Abah sentiasa di hati kami - AL-FATIHAH)


Hari ini 25.01.2011 genap sebulan Abah menemui Al-Khaliq Yang Maha Esa... AL-FATIHAH

"Ya Allah ampunkanlah segala dosa-dosanya dan terimalah segala amalan baiknya..lapangkanlah rumah barunya, tempatkanlah ia di taman-tamanmu yang indah... sejahterakanlah dan cucurilah rahmat kebahagiaan ke atas rohnya Ya Allah... dan himpunkanlah ia bersama para solehin.. Amiin".

Kami sentiasa menyayangi dan merinduimu Abah. Tidak sesekali kami lupakan segala jasa baktimu yang tidak terbalas oleh kami duhai Abah.... Ketabahan dan sifat sabar Abah mengharungi segala keperitan dan kepayahan tanpa keluh kesah agar berbalas pahala kebaikan.. Akhirnya Abah di samping isteri tercinta menguntum senyum bahagia di kelilingi kasih sayang anak cucu dan insan-insan yang di sayangi menikmati kesederhanaan kesenangan..   Kasih sayang Abah yang di curah sentiasa membelai jiwa yang merindu..  Allah s.w.t. lebih menyayangimu.. Abah telah hampir dengan Allah.. telah mengetahui rahsia di alam sana.. apakah isi dan kandungannya.. hanya kami tidak mengetahui khabar di sana. Bagaimanakah suasananya?? Hanya Allah ta'ala dan para malaikat yang mengetahuinya.. Do'a kami Abah bergembira dan sedang berbahagia di sana sambil menikmati keindahan yang tidak pernah kau temui di dunia.. 
Ya Allah sampaikan salam rinduku buat Abah.. Sesungguhnya Allah Maha Mendengar dan sentiasa mendengar bisikan kalbu hambanya.. Ku mohon pada Abah do'akan keselamatan, kebahagiaan kami di dunia di akhirat dan di lindungi dari segala gangguan kejahatan keatas kami anak cucu dan zuriat Abah di dunia ni ya!!  

Tiga amalan yang tidak memutuskan hubungan dunia dan alam baqa' buat insan di sana.. do'a anak yang soleh, amal jariah dan ilmu yang di ajar sewaktu hidup dan di manafaatkan oleh pengamalnya..
Hadis riwayat Muslim ~ "Jika anak Adam meninggal dunia, maka amalnya terputus kecuali tiga perkara, iaitu sedekah jariah (wakaf)., ilmu yang bermanafaat dan anak soleh yang berdo'a kepadanya".

Kita yang masih bernyawa, roh yang masih menemani jasad... harus terus berusaha memperbaiki kesilapan dan menambah segala ruang kosong yang kekurangan amal dalam jiwa.. sentiasa ingatkan diri.. Jangan jemu mendengar nasihat yang berulangkali.. ia tidak merugikan.. Ingatkan pada diri jangan lupa mendo'akan mereka yang telah pergi mendahului.. kelak kita akan menyusul datang menemui Allah Yang Maha Esa.. Sudahkah kita siap dengan bekalan?? 

O Allah.. tetapkanlah kami dalam iman dan janganlah di bolak balikkan hati setelah kau beri peringatan dan petunjuk jalan.. Tetapkanlah hati kami patuh akan perintahMu dan menjauhi segala kemungkaran.. Bersihkanlah jasad dan roh kami bila bertemu dengan Mu.. Kami insan yang terlalu lemah dan banyak melakukan kesilapan.. Ampuni kami Ya Allah! Sungguhnya Kau Maha Pengampun lagi Amat Mengasihani."

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails