Pages


Thursday, May 22, 2014

Cara menggunakan pembalut plastik dan aluminum foil dengan mudah..

Siapa pernah buat kesilapan ini.. hehehehe!!!!!



Lihat video ni....... taraaaaaaaa... rupanya kita menggunakannya selama ini tanpa membaca arahan!!

"Asboleh je" ... asalkan boleh guna.. 

Tapi tu la... asyik nak kena pegang kotak tu ketat-ketat supaya roll pembalut aluminum atau pembalut plastik tak terkeluar dari kotak bila kita nak gunakan ...  

Kita sangka tepi lubang kiri kanan kotak pembalut aluminum atau pembalut plastik tu hanya di guna jika kita ada roller untuk sangkutkan kotak tersebut.. Eermmmm rupanya ada ke tak de benda tu, kita kena ikut arahan supaya tak jadi masalah bila nak menggunakan pembalut aluminum atau pembalut plastik dengan cara yang betul... seperti yang tertera di kiri kanan kotak - (press here to lock end)

Fungsinya untuk pengaliran udara bagi menstabilkan posisi bila kita tarik pembalut tersebut agar tidak berganjak dari dalam kotak....  eyh betul ke pendapat ni.. sains tak berapa nak reti sangat..  hmmm agak-agaklah kot!!! 

Berapa ramai agaknya pengguna yang tak tahu fungsi melubangkan kiri kanan kotak tersebut.. ?  Pengguna bijak sudah pasti tahu mengenainya.. seperti diri ku ni asal boleh buka yang atas dan boleh tarik dan guna tapi dengan kepayahan.. Walhal mudah je.. lalalalala!!!

Sekian dulu tips pengguna untuk kali ini... kot-kot bila merayau kat alamaya ni ada terjumpa lagi tips yang bermanafaat akan ku lekatkan kat koleksi blog ni.. 

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails