Pages

Saturday, May 10, 2014

Diam menyepi sekian lama .. kini kembali.. :)



Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang.. 

Alhamdulillah dengan izin Allah s.w.t.,  jari jemari ni bergerak menaip semula setelah hampir setahun setengah blog ini menyepi.  Diari hanya tersimpan di memori sendiri.  Jika tak di catat memang lupa satu persatu dan luput begitu saja... Al-maklum usia semakin meningkat.. bukan boleh di ingat segala peristiwa.


Dengan adanya koleksi foto-foto kenangan bolehlah di jadikan penceritaan dan imbauan untuk mengembalikan nostalgia masa-masa yang telah berlalu.  Ianya menjadi sejarah hidup.  


Hasrat hati untuk blog ini menjadi tatapan anak, cucu-cicit, kaum kerabat (jika di izin Allah usia dunia ini masih ada...,) tidak kesampaian la nampaknya jika berlalu tanpa pengisian.  Setidaknya bila ada dalam catatan boleh la di belek dan di selak... (eehhh ini bukannya buku ... ngeeee :) kita tak rajin nak menulis dengan tangan dah) ..maksudnya catatan di blog ini boleh di  ulang baca dengan harapan blogger ni tidak di bubarkan seperti Yahoo 360 dulu.. lenyap sudah segala catatan dari tahun 2007 dalam blog tersebut).  


Bicara hati dengan pelbagai rasa hanya terpendam.. tanpa di luah atas nota.  Setidaknya bicara kita bila di kongsi ada yang terbaca boleh menegur kesalahan dan kesilapan yang kita kadang terlepas pandang..  jika kita bermasalah ada yang beri nasihat dan motivasi.


Maklum saja pemikiran kita adakala sama adakala berlainan pendapat.  Adakala pandangan kita ni rasa betul tapi bagi pandangan orang lain salah.. jadi di sini boleh saling tegur menegur untuk kebaikan juga saling berkongsi pendapat.  Ilham yang Allah kurniakan buat hamba-hamba-NYA yang mencari redha Allah akan mendapat manafaat.


Di sini juga ku mohon izin pada tuan-tuan punya nota catatan ilmiah, artikel samada pengetahuan agama, dakwah, motivasi, petua untuk kesihatan, untuk ku jadikan koleksi simpanan dalam blogku supaya mudah bagiku menjadikan bahan rujukan agar tidak hilang ilmu darinya sebagai panduan.  Jika empunya blogger atau empunya pemilik nota dari FB terjumpa di blog ini mohon izin sekali lagi agar Allah memberi ganjaran yang luas atas perkongsian ilmunya.


Buat tuan punya kata-kata hikmah foto di atas, ku tertarik dengan bait-baitnya ... maka ku kongsikan di sini.. mohon izin.


"Diam itu Emas.
Namun perkataan yang baik itu Mutiara.
Ya Allah dengan izin-Mu,
Kami mohon lindungi hati dan lisan kami dari prasangka
dan perkataan yang tidak bermanafaat..
Terangi hati dan jiwa kami dengan cahaya keimanan-Mu.
                                                           
                                                                        -Iwan Dhani Ardika-


Semoga Allah s.w.t. melimpahi rahmat kasih sayang buat kita semua.  


Allahumma Aamiin. 

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails