Pages

Wednesday, August 27, 2014

Pemimpin yang adil dan bijaksana

Bertemu kembali di dunia maya .. salam sejahtera penziarah yang di kasihi..

Hati ini dah tak tertanggung berbicara sendiri... kena luahkan jugak nampaknya..

Kemelut yang berlaku dalam politik negeriku tercinta SELANGOR... amat menghiris jiwa lembutku.. Tak nak banyak bicara ku hanya inginkan pemerintah di tanah tempat tumpahnya darahku ini seorang yang berakhlak mulia, jujur, boleh menjadi imam (maksudku mestilah terdiri dari lelaki yang beriman) dan menjalankan tanggungjawab sebagai pemimpin dan peneraju negeri dengan taat dan patuh sejajar dengan perintah Allah dan Rasul-Nya s.a.w.

"Ya Allah kau lindungilah negeri kami ini dengan pemimpin yang bijaksana, beriman dan taat akan perintah-Mu... Hindari kami dari di pimpin oleh penguasa yang sesungguhnya kau lebih mengetahui niat mereka..."

Jika dari awal lagi kedegilan dan keingkaran peribadi yang di tunjukkan ... bagaimana harus ku terima orang yang tidak taat menjadi pemimpin... 

"Ya Allah, Kau yang memegang hati-hati manusia.. maka kau kurniakanlah kepada kami pemimpin yang benar-benar berkelayakan memegang tampuk pemerintahan negeri ku ini". Aamiin.. 

Lagu ni khas di tujukan buat Y.A.B. Tan Sri Dato' Seri Khalid Ibrahim yang meneraju Selangor dengan cemerlang... kami rakyat berterima kasih atas kepimpinanmu.. Semoga Allah membalas segala kebaikanmu dan merahmati kehidupanmu.. 



Sedih pulak rasanya.. :'(

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails