Pages


Tuesday, November 1, 2011

Terima kasih, PUSPEL. SYABAS!! (1)

Minggu lepas 24hb. Oktober, Che' Abang menerima panggilan telefon dari seorang pemanggil yang memperkenalkan diri menyatakan beliau seorang kakitangan Syabas (Syarikat Bekalan Air Selangor). Kemudian Che' Abang memberitahu ku panggilan tersebut menjemput dirinya untuk hadir ke Tesco, Shah Alam untuk hadiah cabutan bertuah.. pada hari Sabtu, 29hb. Oktober.


Berkelip-kelip mataku bila Che' Abang memaklumkan hal tersebut.... cabutan bertuah untuk apa ya???  Betul ke panggilan tersebut.. sebab sebelum ni pernah juga menerima panggilan telefon menjemput kita datang untuk mengambil hadiah kononnya terpilih sebagai seorang pelanggan bertuah dengan menggunakan nama-nama syarikat yang agak di kenalilah juga... bila kita pergi... rupanya ... untuk gores dan menang...macam di paksa beli barang mereka.. harga barang tu bukan murah pulak... riban-riban..   hampeh!!! Tak leyh percaya... lepas dari tu pelbagai panggilan sedemikian kami dah tak layan lagi..  Haaa haaa.. nampak sangat kita ni suka bila dapat offer hadiah percuma kannn!!! Tak boleh blaaa betul!!! Uish bahasa rock pulak!! Huh... ngeeeeee!!


Panggilan kali ni agak berbeza ... mulanya nak percaya ke tak??
Kemudian pemanggil tersebut menyatakan bahawa En. Abd. Jalil telah terpilih sebagai pelanggan bertuah kerana telah membuat aduan paip bocor.. ooooo gitu.. memang betul.. jika ada kebocoran paip kami akan telefon pihak Puspel untuk memperbaiki kebocoran atau paip pecah ... kerana tak sanggup kami melihat air melimpah-limpah terbuang begitu saja..  Mereka datang selepas aduan di buat di hari yang sama.. pantas mereka melaksanakan tugas... SYABAS!!


Nak pastikan benda ni benar ke tidak.. kita pun bertanyalah En. Google.. search 'pelanggan bertuah syabas' maka terjumpa website ni..

KENYATAAN MEDIA
SIARAN SEGERA
23 Januari 2010

MAJLIS PENYAMPAIAN HADIAH CABUTAN BERTUAH PELANGGAN PRIHATIN SYABAS

Kuala Lumpur – Syarikat Bekalan Air Selangor Sdn Bhd (SYABAS) hari ini sekali lagi meraikan 15 orang para pemenang hadiah cabutan bertuah pelanggan prihatin untuk bulan Oktober, November dan Disember 2009 bertempat di Auditorium SYABAS, Jalan Pantai Baharu, Kuala Lumpur. Majlis penyampaian hadiah ini telah disempurnakan oleh Yang Berbahagia Tan Sri Lee Lam Thye, Pengerusi Institut Keselamatan Pekerjaan dan Kesihatan Negara (NIOSH).

Semenjak program cabutan bertuah pelanggan prihatin ini diperkenalkan pada Januari 2005, sebanyak 290 orang pemenang cabutan bertuah telah terpilih bagi memenangi hadiah-hadiah menarik yang telah disediakan oleh pihak SYABAS. Para pemenang adalah terdiri daripada para pengguna bertuah yang telah membuat panggilan ke talian bebas tol Pusat Perkhidmatan Pelanggan SYABAS (PUSPEL) 1800-88-5252 untuk melaporkan tentang kejadian paip pecah dan paip bocor.

Setiap bulan seramai 5 orang pemanggil yang bertuah akan dipilih dari data pemanggil dalam sistem Pivotal menerusi cabutan undi untuk melayakkan mereka memenangi hadiah berupa barangan elektrik seperti televisyen LCD, set teater rumah, ketuhar gelombang mikro, pemain cakera DVD, dan sebagainya.
(berita lanjut di sini)


Bila baca ni... barulah kami tahu kewujudan program ni... okay.. anak-anak pulak tak sabar nak pergi.. teeeeheee... agak-agak hadiah apalah yang kita dapat nanti ya!!! jengggg..jengggg...jenggggg!!!


Tiba hari yang dinanti-nantikan Sabtu, 29.10.2011... lebih kurang hampir pukul 12 tengahari kami 6 beranak sampai di lokasi .. Tesco, Seksyen 13, Shah Alam. (kakak -anak sulungku Nabilah- tak dapat ikut serta sebab bekerja)


(Mata dah mengantuk pulak.... akan ku sambung cerita lanjut di post berikut... tak tertahan mata ni dah pedih rasanya... Selamat beristirehat!! )


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails