Pages


Friday, March 16, 2012

Hidayah dari Allah... indahnya ISLAM.. manisnya IMAN (Sheikh Yusuf Estes)

Hari Jumaat yang mulia, dengan rahmat kasih sayang Allah beri peluang untuk kita bernafas dan menghirup udaranya.. melihat sekeliling kita dengan penuh keinsafan.. mari kita muhasabah diri!!


Sheikh Yusuf Estes telah mengislamkan ribuan orang yang bukan Islam... bagaimanakah pendekatannya?   Sheikh Yusuf seorang beragama kristian sebelumnya memperolehi hidayah dari Allah S.W.T. kerana kebenaran yang di carinya hanya ada dalam ISLAM. Semoga Allah merahmati segala usaha murninya hingga ke Jannah!!


Salah satu majlis yang dihadiri majoriti mereka yang beragama Islam menjadi saksi pengislaman beberapa orang bukan Islam mengucap syahadah ... menusuk ke Qalbu.. menitis airmata kita menyaksikannya.  Di manakah kita yang lahir Islam?  Apa yang telah kita lakukan sepanjang hidup kita bergelar Islam.. adakah Islam pada nama atau Islam baka hanya menurut sahaja tanpa penghayatan sepenuhnya?  


Hayati dan tanya pada diri kita...





Masha' Allah... hidayah Allah menerangi hati manusia yang ingin mencari kebenaran.. Begitu indahnya Islam.. manisnya iman!!  Mereka yang memperolehi hidayah setelah mendapat iman mempraktikkannya sepenuh jiwa. SubhanAllah!! ALLAHU AKBAR!!



No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails