Pages


Monday, October 11, 2010

Tragedi 10.10.10 ~ 2 kejadian kemalangan ngeri di Lebuhraya PLUS

10.10.2010 ~ Update ringkas... Menghantar anak ke UiTM Lendu, Melaka..bertolak dari rumah jam 8.25p.m dari Kelang dan tiba di Melaka jam 3.25a.m.(11.10.2010). Balik semula ke Kelang dan tiba di rumah jam 5.00 a.m. (Lihatlah perbezaan masa yang di ambil antara perjalanan pergi dan balik... hari ini dalam sejarah hidupku bersama keluarga dan beribu-ribu pengguna lebuhraya PLUS menghala ke selatan yang terlibat dalam kesesakan yang tidak terduga di tarikh yang menjadi sebutan ramai seluruh dunia 10.10.10).

Selepas melepasi kawasan R & R Seremban beberapa km lagi hampir Exit Pedas-Linggi-Rembau perjalanan trafik mulai perlahan.. Sewaktu perjalanan kami tak tahu apa sebenarnya yang berlaku di hadapan sehingga jalan begitu menyesakkan dan ada masa langsung tidak bergerak..untuk mencapai jarak 500m makan masa lebih setengah jam sehinggalah terdengar pengumuman khas perjalanan trafik di radio sinar FM jam 11.00+p.m. mengenai kejadian kemalangan ngeri ini.



Dua kejadian kemalangan maut di Lebuhraya PLUS di laluan yang sama arah selatan..

Tragedi ngeri 10.10.10 di Lebuhraya PLUS .. Pedas-Linggi
kemalangan maut penunggang motor terbabit dengan lori .. & satu lagi kemalangan maut melibatkan ramai mangsa di Simpang Ampat antara bas express Delima & beberapa lagi kenderaan ..
Takziah kpd keluarga mangsa.. Semoga roh mereka di himpunkan bersama
para solehin.. Pengalaman yg tak dapat di lupakan terkandas selama 6
jam di lebuhraya .. perjalanan dari Kelang ke Melaka..

Berita penuh boleh di rujuk di link ini..

Kemalangan Ngeri 10.10.10 Tragedi Oktober – 12 Maut, 40 Cedera di Tol Simpang Ampat

1 comment:

Sal said...

Kejadian ini memang mengerikan dan mengharukan. Sebagai manusia biasa, tiada siapa dapat menduga apa yang akan berlaku, hanya Allah yang Maha Mengetahui segalanya! Al-Fatihah buat semua...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails